E.ON

E.ON is de grootste private energieleverancier ter wereld. Het bedrijf heeft in België twee vestigingen, in Genk en Vilvoorde bij Brussel, waar circa 180 mensen werkzaam zijn. De personeelsvereniging van E.ON telt echter ruim 300 leden (incl gepensioneerden). En voor die leden wordt eens in de twee jaar een weekendje weg ergens in Europa georganiseerd. Dit jaar voor het eerst door het Nederlandse Diogenes Reizen…

Gert Mertens, Preventieadviseur bij E.ON en lid van het bestuur van de personeelsvereniging, had nog nooit van Diogenes Reizen gehoord. Hij vertelt: “ik kreeg een brochure van Diogenes op mijn bureau en ik dacht dat onze Nederlandse collega’s die hadden opgestuurd. Ik vond dat een beetje raar, want ik kon me niet voorstellen dat een Nederlandse reisorganisatie een beter voorstel zou kunnen doen voor onze tweejaarlijkse trip, dan een Belgische. Maar daar vergiste ik me in.”

Een goed aanbod met een fraaie prijs
“Volgens mij kan iedereen een offerte maken en een reisvoorstel doen. Waar het op aankomt is, dat je vervolgens ook waar kunt maken wat je belooft. Ik wilde Diogenes dan ook wel een kans geven en vroeg zowel bij hen als bij onze vaste Belgische busmaatschappij een offerte op voor een weekend Parijs. Het verbaasde me enorm, maar Diogenes Reizen kwam met een betere prijs en een fraaier aanbod. En het contact was ook direct heel goed. Ik merkte aan alles dat er echt werk werd gemaakt van onze wensen. Ik kon steeds duidelijk aangeven wat ik wel en wat ik niet wilde. Diogenes paste dan direct het reisvoorstel aan. Ook daaraan zag ik, dat Diogenes Reizen een echte specialist is.”

Goede programmasuggesties
Diogenes Reizen regelde een goed hotel en een prima reis voor ons. Met een bus van de Belgische reisorganisatie bij wie we ook offerte hadden aangevraagd. Het is toch wel bijzonder dat een Nederlandse reisorganisatie de trip dan toch goedkoper kan aanbieden. Ze deden ons ook heel veel goede programmasuggesties en tips aan de hand. Op basis daarvan regelden we zelf een Paris Visite Pass, waarmee de deelnemers twee dagen lang gratis konden reizen met het openbaar vervoer. En op zaterdagavond gingen we naar een CanCan Dinnershow. Verder lieten we het programma bewust open. Twee jaar geleden hadden we wel een programma samengesteld, maar het is heel lastig om het alle deelnemers naar de zin te maken. Er zijn veel pensionado’s die meegaan, maar we willen ook jongere collega’s warm maken voor onze trips.”

Ze kennen echt de weg
“Ik ben best een lastige klant”, lacht Gert. “Als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het ook zo geregeld worden. Diogenes Reizen zorgt daarvoor. Ik wilde graag op de terugreis nog ergens gaan eten met de groep. Maar de voorstellen waar Diogenes mee kwam, vond ik steeds net niet goed genoeg. Of het was te ver omrijden, of het was te duur. Uiteindelijk stelden ze restaurant Flunch voor. Dat leek eigenlijk te goedkoop om echt goed te kunnen zijn. Maar eerlijk is eerlijk, het was een verrassende goede keuze. Je kon daar voor zo’n tien euro een prima diner nuttigen. Een diner, waar je in hartje Parijs misschien wel 75 euro voor moet betalen. Het feit dat Diogenes zelfs dit soort restaurants kent, bewijst dat ze echt de weg kennen op de bestemmingen die ze aanbieden.”

Persoonlijk cadeautje
Gert Mertens besluit: “Wat we over twee jaar gaan doen is nu nog niet bekend. Tegen die tijd mogen alle leden van de personeelsvereniging weer een voorstel doen. Zolang de bestemming maar met de bus te bereizen is. Dat we dan Diogenes Reizen weer zullen contacteren spreekt voor zich. En niet alleen omdat ze de trip naar Parijs zo goed geregeld hebben. Tussen het moment van boeken en de reis werd mijn eerste kind geboren, zoon Senne. Toen ik op maandag weer op mijn werk kwam lag er een T-shirtje met het mannetje van Diogenes Reizen erop voor Senne klaar. Dat zegt toch wel heel veel over de persoonlijke manier waarop Diogenes met haar klanten omgaat. Ik kan dat zeer waarderen.”